5. august 2010

Beseerull punaste sõstardega


Kui ma Aeda blogis nägin beseerulli pilti, siis tundus see kõige suvisem kook olevat, mida võimalik teha. Ja nüüd on see mul tehtud. Testiks üks pisike eelmisel nädalal ja "päris" beseerull eile, kui ma seda ka teistele pakkusin :)

Kuna esimese koogi tegin vaid ühest munast, aga ahjus hoidsin ikka 25 minutit, siis rullikeeramise asemel ta murdus. Eilne kook tuli välja täiesti õige küpsusastmega rullikeeramiseks, aga ma pean tunnistama, et maitselt meeldis mulle esimene rohkem, kuna ta oli natuke õhem, oli temas rohkem sellist karamellist venivust. Eilne beseerull oli mõnus ja kohev ja visuaalselt ilus, aga ma arvan, et ma edaspidi teen nö. kihilist beseekooki - midagi rulli ja Pavlova vahepealset, kus ma saan besee küpsetada servadest kergelt "nätskeks", kuid samas teha ta kõrgemaks ja suuremaks kui tavaline Pavlova.

Ca viiele - kuuele sööjale:
Pane ahi 150 kraadi peale sooja. Vahusta neli munavalget vähese soolaga kõvaks vahuks, lisa jaokaupa 225 grammi suhkurt ja 1 tl sidrunimahla. Kui oled saanud kõva vahu, sega ettevaatlikult sisse 2 tl maisitärklist ning laota segu nelinurkselt eelnevalt kergelt õlitatud küpsetuspaberile. Küpseta 25 minutit, lase natuke jahtuda ja keera teistpidi. Kui besee on täielikult jahtunud, pane peale vahukoore-ricotta segu natukese suhkru ja sidrunimahlaga ning suhkruga läbikeedetud hapukamaid marju. Mina kasutasin punaseid sõstraid ja need sobisid sinna imehästi. Keera besee küpsetuspaberi abiga rulli ning serveeri kohe.

1 kommentaar:

  1. Mmmmm.... näeb väga maitsev välja. Kahju et meil vahele jäi... :-(

    VastaKustuta