3. aprill 2011

Huevos rancheros ehk munad mehhikopäraselt


Kuna ma tunnen endiselt puudust Mehhiko maitsetest, siis on minu viimase aja menüü väga suures jaos koosnenud tortilladest - enamasti kas lihtsalt guacamolega kiireks õhtueineks või guacamole ja kanaga kui rohkem aega on. Ja tortillaküpsetamises olen üsna osav juba :)

Seekord tegin aga nädalavahetuse hommikuks praemune Mehhiko moodi - huevos rancheros ning serveerisin tortilla ja juustuga.

Kahele läheb vaja:
oliiviõli
1 õhukesteks sektoriteks lõigatud sibul
2 hakitud küüslauguküünt
soovi korral 1 viilutatud paprika
1 värske punane tšillikaun viilutatult
1 kuivatatud tšillikaun
meresoola
purustatud musta pipart
1 purk purustatud tomatit
1 viilutatud tomat
2-4 muna (vastavalt sööjate isule)
2-4 nisutortillat (vastavalt munade arvule)
Cheddari juustu


Prae sobiv kogus tortillasid ja jäta need rätiku alla sooja.

Kuumuta pannil oliiviõli. Lisa sibul, küüslauk, paprika värske ja kuivatatud tšilli, maitsesta soola ja pipraga. Sega ning prae 15 minutit, kuni köögiviljad on pehmed ja karamellistunud. Lisa purustatud tomatid. Kuumuta keemiseni, siis alanda kuumust ja hauta umbes 5 minutit, et üleliigne vedelik välja keeks.
Kui pannil on parajalt paks tomatihautis, siis laota peale tomativiilud. Tee kastme sisse 2-4 süvendit vastavalt munade arvule ja löö toores muna iga süvendi sisse. Maitsesta munad soola-pipraga, siis aseta pannile kaas peale ja lase munadel 3-4 minutit hüübida.
Samal ajal tõsta tortillad taldrikutele (kui vaja, pane hetkeks veel ahju sooja), riivi soovi korral igale natuke juustu ning tõsta tomati-munasegu tortillade peale.
Soovi korral võid tomatisegu teha ühel hommikul topeltkoguse, siis piisab järgmisel vaid soojendamisest ning munade praadimisest :)

Selle toiduga seoses meenus mulle veel, et ma olen alati imetlenud inimesi, kes teatavad, et "mina ei oska üldse süüa teha, ainult mune praadida", sest just munade praadimine on minu jaoks köögis üks keerulisemaid asju. Mitte kunagi ei ole mul õnnestunud praadida muna, kus valge on ilusti läbi küpsenud ning kollane mõnusalt vedel. Nii, et isik, kes teatab, et tema oskab mune praadida, on minu silmis kokanduse ühe kõrgema taseme saavutanud :)

Retsept natuke muudetud kujul Nami-Namist.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar