21. august 2013

Vürtsikas jogurtimagustoit


Kui mul kunagi Nepalist toodud jogurti vürtsisegu otsa sai, siis ma plaanisin seda ise teha. Sest sellega maitsestatud jogurt oli imehea. Aga enne jõudsin uuesti Nepali minna ja järjekordse paki jogurti ja lassi masalasegu tuua. Mingil põhjusel see uus mulle ei maitsenud ja nii jäigi vürtsidega jogurti söömine ootele. Kuni praeguseni :) Nõrutatud jogurt, pisut kohupiimapastat, vürtsisegu ja pistaatsiad moodustavad nii mõnusa ja kerge ja kreemise vaba päeva hommikusöögi.


Vaja läheb:
2 dl kohupiimapastat
4 dl maitsestamata jogurtit ja 3 sl suhkrut või 4 dl mangomaitselist jogurtit
0,5 tl kaneeli
0,5 tl musta pipart
1 tl kardemoni
0,25 tl muskaatpähklit
1 tl safranit
100 gr hakitud pistaatsiapähkleid 


Sega kokku jogurt ja kohupiimapasta. Aseta marli sõelapõhja ja vala segu sinna peale. Lase 12 tundi külmkapis nõrguda. Sega seejärel hulka suhkur, kaneel, pipar, kardemon, muskaat, safran ja pool pistaatsiapähklitest. Jäta veel 6-12 tunniks külmkappi maitsestuma. Serveerimisel puista peale ülejäänud pistaatsiapähklid.

Idee Sandra Sentjurini raamatust "Magustoitudega ümber maailma". Muutsin aineid omale pisut sobivamaks. Natuke tekitas minus segadust muide ettenähtud safranikogus. Nepal on teadupärast väga vaene maa ning safran on seal kallis. Ma pean pigem vähetõenäoliseks, et sellise koguse magustoidu sisse terve teelusikatäis safranit läheb :)

Köök: Nepal

3 kommentaari:

  1. Tere!

    Ega ei oska soovitada, kust Tallinnast soolata pistaatsiapähkleid leiaks? Olen kuulnud, et Keskturult, aga pole veel ise kontrollima jõudnud. Kas äkki on nüüd mõni koht veel, mis neid müüb?

    Tervitades
    K.

    VastaKustuta
  2. Minu omad on alati reisidelt kaasa toodud või siis tellitud :)

    Hiljuti nägin täiesti idiootse hinnaga (64 eurot kilo vist) Stockmanis, veel on olnud Piprapoes (aga ma ei tea, kas seal alati on) ja vist ka M&S-s.

    VastaKustuta
  3. Oeh, eks siis peab edasi otsima..
    Aga olen kuulnud, et osad leotavad ja siis kuivatavad soolatud pistaatsiaid või kasutavadki ikkagi soolaseid (kui näiteks taignasse sisse segada). Pidavat huvitava maitsenüansi andma. :)

    VastaKustuta