29. juuni 2012

Ma'amoul - täidetud mannaküpsised


Peale kokaraamatu valmimist oli mul kinnisidee, et ma pean saama kahke (täidetud ramadaaniküpsised) teha ka ilusa lillekujulise vormiga. Kui ma selle vormi lõpuks sain (Nele leidis Egiptusest peale pikki otsinguid), selgus, et kahke sellega ikkagi teha ei saa, sest pärmitainas kerkib ja kaunist lillest ei jää midagi järele. Aga lillekujulised täidetud küpsised pidin ma ju ometi saama :) Jõudsin mamoulideni - täidetud mannaküpsised ja täiesti ilma pärmita.

Vaja läheb:
1 tass võid
pool tassi piima
1 tass nisujahu
1 tassi mannajahu (mina jahvatasin tavalise manna peenemaks)
veerand tassi suhkrut
1 tl apelsiniõievett
tuhksuhkrut kaunistamiseks

Datlitäidis:
1 tass ilma kivideta datleid
1,5 spl õli
1 spl seesamiseemneid
kardemoni

Pähklitäidis:
1 tass kreeka või pistaatsiapähkleid
3 spl agaavisiirupit
3-4 ilma kivideta datlit
2-3 spl roosivett

Täidiste jaoks pane kõik koostisosad blenderisse ja püreesta, kuni saad enam-vähem ühtlased segud.

Lase või ja piim madalal kuumusel keema. Sega suures kausis jahud ja suhkur. Vala hulka kuum või ja piima segu ning sega kuni tainas on ühtlane. Sõtku hulka ka apelsiniõievesi. Kata kauss rätikuga ning jäta vähemalt kolmeks tunniks seisma.

Kuumuta ahi 180 kraadini.

Sõtku tainast enne küpsiste tegemist veel 5 minutit. Vormi tainast kreeka pähkli suurused pallid, tee sinna sõrmega auk ning pane sisse soovitud täidist. Vormi seejärel pall uuesti ühtlaseks, aseta vormi ning seejärel ahjupannile. Küpseta 25 minutit kuni küpsised on kuldpruunid.

Lase jahtuda ning puista soovi korral enne serveerimist peale tuhksuhkrut.

Tundub küll suure ettevõtmisena, aga tiimitööna valmivad küpsised tegelikult päris kiirelt :)
 
Retsept on Chef Osamalt.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar